Tack för kaffet -- vi hörs eller nåt?!

En blogg om livets alla snedsteg och roliga minnen.

Fredagsmys på ett annat sätt

Publicerad 2014-03-15 22:49:37 i Allmänt,

 
Lördag 15 mars 2014



Jag älskar uttrycket "det är en definitionsfråga". För det är just vad fredagsmys eller en lugn hemmakväll är. Gårdagen var den lugnaste fredagen för min del på flera veckor (månader). Kom hem från jobbet, lagade rosa mat, korkade upp en flaska rött och satte mig i soffan för att kolla på lets dance. Så svensk jag är!
 
 
 
 
 
Det här va ju roligt -- eller? 
 
 
När man redan har avklarat den typiska fredagsmys checklistan, då kan man ju likagärna smyga förbi stureplan innan det är dags för läggdags. Varför ska man sitta hemma själv och kolla på någon blödig romantisk kommedi (som man redan har sett 5 gånger) när man kan titta förbi escalier och kåken i städat tillstånd och en himla snygg outfit? Så länge man kommer hem samma tid som man ändå skulle ha nanat är det ju kolugnt! 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken Björling

Vi gör alla snedsteg i livet -- vissa fler än andra. Vi utsätter oss dagligen för situationer som vi vet kan leda till kaos eller något fantastiskt. Den här bloggen kommer inte göra dig visare, men den kommer få dig att dra på smilgroparna, bli generad, sucka, bli inspirerad och framförallt kommer du att känna igen dig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela